ANMERKUNGEN
UND
BELEGE.
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Gedanke liegt nicht allzufern, dafs Raffael jeder Muse einen alten und
einen neueren Dichter beigefellt hat.
Auf die Schilderung Homers mag vielleicht Politian, der begeifterte
Homerverehrer, Einflufs geübt haben. Politian in feiner Oratio in ex-
positione Homeri erwähnt nach Silius Italicus (Pun. lib. XIII. v. 781 seq.)
die Frage des Scipio in der Unterwelt an die Sibylle, wer der Mann fei
cui luce refulget
praecipua frons sacro viro; multaeque sequuntur
mirantes animae et laeto clarnore frequentant.
qui vultus! qnem si stygia non esset in umbra
dixissem facile esse deum
Die prägnanteften Stellen in Caftelleffs Buch: de vera philosophia
ex quattuor doctoribus ecclesiae Rom 1514 lauten: "non creditur pfzüo-
sojzlzis, [reziiizzr jäiscatmrilzus; 12022 creditur ziizzlezrlicis, credilur publiumzk.
Geomefria aritlmzetim e! musica lzallent in szga scientia verzierten: seil 72012
(s! scienlia pielafis. Qzmlus guisque mm; Aristatelem legit, qzzanli Platonis
w! Zibros nnvere vel 120mm? zzix in angulis ociosz" eos senes rewlzmt, rusti-
mnos zzero nostros e! pzkcalores totus orbis loquitur."
I)ie wichtigften Belegftellen aus der humaniitifchen Literatur, insbefondere
aus Marfilius Ficinus und Sadolet find in den folgenden Zeilen zufannnen-
geftellt. Einzelne hier nicht angeführte wurden bereits in den wBildern
aus der neuen Kunftgefchichtex S. 146 erwähnt. Die Summe derfelben
könnte leicht vermehrt werden, doch reichen die hier gegebenen Citate
völlig hin, die Richtigkeit der im Texte vertretenen Auffaffung und dafs
diefe der in der Renaiffance herrfchenden Bildung entfprach, zu beweifen.
Das Lob der Philofophie, ihre Gleichftellung init der Theologie
fpricht Marfilius Ficinus in feinen Briefen wiederholt aus, 1. VII. (p. 8 53):
philosoplzia et relzgia germanzz szmt. Zoroasiris plzilosaplzia u! testatur Piato
112712"! es! aliud 02mm sapiens pieta: cultzzsgue dzzinzzs. Vgl. damit Poggio
in feiner hiftoria disceptativa convivialis secunda, wo es am Schluffe heifst:
"Plzilosoplzia e! tlzeologia rlizzirzae artes, guw semperjrlez" pmpugzzarzzlurlz faere,
guw principaluzn inter omnes dactrizzarzznz fazullatcs fezzezzt, 011m 11021127165
a1! melestium cantemplatianenz irzdzzcunt." In derfelben Weife äufsert fich
Sadolet in feinen Briefen und in feinen zwei Büchern: Phaedrus seu
de laudibus philosophiae libri duo und de liberis recte instituendis liber:
rsphilosophiae cognitio est ad deum ascendere volenti tanquam gradus;
audacter confirmare possum, quemquam in sacris literis aut tilla denique
in arte sapientiave satis unquam instructuzn et eruditum fore, cui ignorata
philosophia fuerit. (epp. l. III. ep. 5). Sie statuo, non lapidem lapidi neque
parietem fastigio tam congruere, quain theologiae et divinis literis philo-
sophiam. (epp. 1. V. ep. 17). Ego nominatim de theologia nihil dixi,
quod ea in philosophiae noniine continetum