Bauhaus-Universität Weimar

Titel:
Rafael Von Urbino Und Sein Vater Giovanni Santi
Person:
Passavant, Johann David
Persistente ID:
urn:nbn:de:gbv:wim2-g-1507921
PURL:
https://digitalesammlungen.uni-weimar.de/viewer/resolver?urn=urn:nbn:de:gbv:wim2-g-1514168
Leben Rafaef s 
11011 
Paolo 
Giovio. 
553 
Segnatnra nur des Parnasses, im Saul Constantids nur der 
Schlacht erwälintndie Stanza di Torre Borgia aber ganz über- 
geht. Von den Olgemälden RafaeYs nennt er nur die Altar- 
tafel in S. Pietro in Mlontorio, oder die Verklärung Christi. 
Seine grosse Unkenntniss in Sachen der Kunst verräth er aber 
durch die Angabe zweier vermeintlichen Fehler RafaeYs. Als 
solche bezeichnet er eine zu grosse Vorliebe, das Nackte zu 
zeigen, und den Mangel an Kenntniss der Perspective. Eini- 
ges Interesse gewährt einzig die Angabe, dass Rafael vermit- 
telst der Magnetnadel die antiken Gebäude Roms aufgenom- 
men habe, da Vasari. dieser Bemiihimgen des grossen Künst- 
lers mit keinem Worte erwähnt. Hier folgt nun der lateini- 
sche Text des Lebensnmrisses: 
Raphaelis Urbinatis Vita. 
Tertium in pietura locum Raphael Urbinas mira docilis 
ingenii suavitate atque solertia adeptus est. Is multa familia- 
ritate potentium, quam omnibus huinanitatis officiis compara- 
vit, non minus quam nobilitate operuln inclaruit adeo, ut num- 
quam illi occasio illustris defuerit ostentandae artis. Pinxit in 
Vaticano nec adhuc stabili authoritate cubicula duo ad prae- 
scriptum Julii Pontificis, in altero novem Musae Apollini cy- 
thara canenti applaudunt, in altero ad Christi sepulchrum ar- 
mati cnstodes in ipsa mortis umbra dubia quadam luce reful- 
gent. In penitiore quoque-Leonis X triclinio Toglae immanita- 
tem, ac incensae urbis casus, atqile pericnla repraesentavit; pa- 
rique elegantia, sed lascivienti ad modum penicillo, Porticum 
Leoninam {iorum omnium ac animantium spectabili varietate re- 
plevit; ejus extremuin opus fuit devicti Maxentii pugna in-am- 
pliore caenaculo inchoata, quam discipuli aliquanto post ab- 
solverunt. Sed ars ei plurimum favit- in ea fabula, quam Cle- 
mens Pontifex in Janiculo ad aram Petri Montorii dedicavit; 
in ea enim cum admiratione visitur puer a Cacodaemone vexa- 
tus, qui revoiutis et rigentibus oculis commotae mentis habi- 
tum refert. Caeterum in toto picturae genere numquam ejus 
operi venustas defuit, quam gratiam interpretantur; quamquam 
in educendis membrorum toris aliquando nimius fuerit, quum 
vim artis supra naturam ambitiosius ostendere conaretur. Op- 
tices quoque placitis in dimensionibus distantiisque non sem- 
per adamussim observans visus est; verum in ducendis lineis, 
quae commissuras colorum quasi margines terminarent, et in 
mitiganda, commiscendaque vividiörum pigmentorum austeritate
        

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